E Vitamini Yararları ve E Vitamini Barındıran Kuru Yemişler

E vitamini yağda çözülebilen bir vitamin türüdür ve en önemli işlevi bir antioksidan olmasıdır. Antioksidan vitamin olarak da bilinir. Yağların vücudumuzda bıraktığı zararlı etkilerin önlenmesine, vücutta serbest radikal oluşumunun engellenmesine yardımcı olur. Bu sayede vücudumuzun ve organlarımızın yaşlanma sürecini geciktirici bir rol oynayabilir.

E vitamini aynı zamanda hücre membranının korunmasını sağlayarak hücre sağlığı bakımından önemli bir rol oynar. Serbest radikaller sağlıklı hücreleri zayıflatırlar ve yok edebilirler bu kalp hastalıkları ve kanser gibi rahatsızlıklara yol açabilir. E vitaminin diğer görevleri ise enzim aktiviteleri, nörolojik işlevler ve gen ekspresyonudur. E vitamini ve etkileri üzerine yapılan araştırmalar hala devam etmektedir.

Güncel araştırmalar E vitaminin aynı zamanda kronik hastalıkların oluşmasını ve yaşlılık sonucu ortaya çıkabilecek hastalıklarını engellemeye yardımcıdır. Bağışıklık sistemimiz için de gerekli bir dengeleyici unsurdur. Bazı araştırmalar E vitaminin demans (bunama) ve Alzheimer üzerine etkilerini incelemektedir. Yeterli miktarda E vitamini kalp rahatsızlıklarına, kansere, yaş dolayısı ile oluşan görme bozukluklarına engel olmaya yardımcı olabilir. Bazı araştırmalar E vitaminin demans (bunama) ve Alzheimer üzerine etkilerini incelemektedir. Yeterli miktarda E vitamini kalp rahatsızlıklarına, kansere, yaş dolayısı ile oluşan görme bozukluklarına engel olmaya yardımcı olabilir.

E Vitamini İçeren Yiyecekler

Yağda çözünen E vitamini damar sertleşmesine karşı ve ayrıca kalp krizinden korunmak, göz sağlığını korumak, hafızayı güçlendirmek, bacaklarda meydana gelen damar tıkanıklığına bağlı ağrıları dindirmek, yüksek tansiyon ve şeker hastalarında bazı komplikasyonları önlemek için kullanılmaktadır.

Badem: Çok iyi bir E vitamini kaynağıdır. Sadece 25 gram badem 7 miligram E vitamini içerir. Kavrulmuş badem yerine çiğ badem tüketmeniz daha sağlıklı bir tercih olacaktır.

Fındık: Sağlıklı bir atıştırmalık olan fındık da iyi bir kaynaktır.

Ay Çekirdeği: Ay çekirdeği, en fazla E vitamini içeren besinler arasında ilk sıradadır. 100 gram ay çekirdeği, günlük E vitamini ihtiyacının yaklaşık olarak 2 katını (%182’sini) karşılar.

Çamfıstığı: Fıstık çamının kozalak biçimindeki meyvesinden çıkarılan sert kabuklu, yağlı ve nişastalı tohum olan çamfıstığının 100 gramı, günlük E vitamini ihtiyacının yarısını karşılar.Yüksek kalori değeri nedeniyle (100 gram 673 kalori) diyet listeleri için pek uygun olmayan çamfıstığı; K, B6, folat, C, A vitaminleri ile kalsiyum, demir, bakır, çinko, manganez, potasyum, fosfor mineralleri bakımından zengindir.

Yerfıstığı: 100 gram yer fıstığı günlük E vitamini ihtiyacının %35’ini karşılar. Aynı miktarda yerfıstığının kalori değeri ise 599’dur.Niasin, folat ve B6 vitamini bakımından zengin olan yerfıstığı, yüksek değerlerde kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, sodyum, çinko, bakır, manganez ve selenyum içermektedir.

0

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sepet