İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Değişim var iade yok yasal mı?
HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin, online kurs veya online ders gibi bir hizmet olması durumunda tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda, “Kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Mağazadan alınan ürün iade edilemez mi?
Türk Ticaret Hukuku’na göre mağazadan satın alınan ürünlerin iadesi için kusurun tespit edilmesi gerekiyor ancak genel olarak mağazalar iadeleri kabul edip etmemekte serbesttir.
Koşulsuz iade hakkı nedir?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ayrıca Yönetmelik gereği, cayma hakkı süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Kutusu açılmış ve montajı yapılmış olan ürünler iade edilemez.
Ürün iade hakkı kaç gün?
Mesafeli alışverişlerde satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği tutarı iade etmek zorundadır. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.
Ürün iadesi almamak suç mu?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
23 Ağustos 2022 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, internetten satın alınan ve tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırıldı.
Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.
Butikler iade kabul etmek zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
İnternet alışverişlerinde iade kabul edilmezse ne olur?
Bu ve benzeri durumlarda satıcıya, tüketicinin ürünü satıcıya iade etmesine rağmen parasını iade etmemesi, iadeyi kabul etmemesi, sipariş edilen ürün yerine başka bir ürün göndermesi gibi cezai yaptırımlar da uygulanmaktadır.
Tavsiyeli Bağlantılar: Lazlar Kimlerle Akraba